- link do instrukcji alarmu Toyota
Instrukcja alarmu Vodafone Cobra PRO
Kategoria: Uncategorized
opublikowany: 2023-01-24 o godzinie 10:48
Kategoria: Uncategorized
opublikowany: 2023-01-24 o godzinie 10:48
Kategoria: Uncategorized
opublikowany: 2020-01-10 o godzinie 12:07
Next Biznes GDDKiA zdradza plany. Oto lista nowych dróg, którymi mamy pojechać w tym roku mmz 10.01.2020 06:37
W 2020 roku kierowcy planowo mają dostać niespełna 117 km odcinków nowych dróg szybkiego ruchu i obwodnic. Plany GDDKiA są znacznie skromniejsze niż ubiegłoroczny wynik.
Za to jeśli wszystko pójdzie dobrze, pojedziemy odcinkami autostrady A2, a być może także ważną trasą w Warszawie.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ujawniła, które odcinki dróg planuje udostępnić kierowcom w tym roku.
Chodzi o 12 inwestycji. Są to: – A2 węzeł Lubelska – węzeł Konik (5,6 km), – A2 węzeł Konik – obwodnica Mińska Mazowieckiego (9,2 km), – S5 Bydgoszcz Opławiec – Bydgoszcz Błonia (13,5 km), – S5 Szubin Północ – Żnin Północ (19,3 km), – S10 obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniowa – II jezdnia (6,4 km), – S17 węzeł Lubelska – początek obwodnicy Kołbieli (15,2 km), – S17 obwodnica Kołbieli (8,7 km), – S61 obwodnica Szczuczyna – II jezdnia (6,6 km).
Do tego dochodzą obwodnice: Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 (6,7 km), Dąbrowy Tarnowskiej na drodze krajowej nr 73 (6,9 km), Wałcza na S10 (17,8 km) i Węgorzyna w ciągu drogi krajowej nr 20 (1 km).
To 116,8 km, jak pisze GDDKiA „łącznie”. Trzeba pamiętać, że to, co Generalna Dyrekcja przedstawia na początku każdego roku, to plany, które mogą ulec zmianie. Z różnych, czasem obiektywnych powodów, inwestycje nie zawsze udaje skończyć się na czas, z drugiej strony, zdarzają się nieco wcześniejsze od zakładanego oddania odcinków.
Tych niespełna 117 km to jednak wyraźnie mniej niż w ostatnich latach. W minionym roku GDDKiA udostępniła 460 km nowych odcinków dróg ekspresowych i autostrad, czyli niemal cztery więcej niż planuje to zrobić w tym roku (choć warto zauważyć, że plany z początku stycznia 2019 zakładały oddanie 400 km). Z czego to wynika?
„Spadek liczby otwieranych tras wynika z cyklu procesu inwestycyjnego, który jak wiadomo, trwa kilka lat” – mówił kilka dni temu szef GDDKiA Tomasz Żuchowski w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną”. Ale niektóre drogi po prostu budowane są dłużej, niż zakładano.
Chodzi tutaj m.in. o południową obwodnicę Warszawy. Odcinki, które mieliśmy dostać w tym roku, teraz nie są już takie pewne. GDDKiA pisze w komunikacie, że realizuje „wszelkie, możliwe działania, które mają pozwolić na udostępnienie jeszcze w 2020 r. wszystkich trzech odcinków trasy S2 w Warszawie”.
To węzeł Puławska – węzeł Przyczółkowa (4,62 km), węzeł Przyczółkowa – węzeł Wał Miedzeszyński (6,45 km) i węzeł Wał Miedzeszyński – węzeł Lubelska (7,45 km).
Teraz w realizacji (czyli w budowie lub na etapie rozpoczynania inwestycji przez wykonawcę) jest 1003,8 km dróg.
Poza wymienionymi to m.in. autostrada A1 od Częstochowy do Tuszyna, ekspresówka na wschodzie kraju – S19 – która połączy Rzeszów z Lublinem i S7 między Płońskiem a Napierkami.
W minionym roku GDDKiA ogłosiła mniej przetargów na kolejne, niż pierwotnie zakładała. Tłumaczy to koniecznością dostosowania się do możliwości rynku. Branża nie jest w stanie budować więcej. „Moglibyśmy podpisać znacznie więcej umów, ale w konsekwencji doszłoby do spiętrzenia inwestycji za kilka lat i problemu znacznego wzrostu cen” – wyjaśniał we wspomnianym powyżej wywiadzie Tomasz Żuchowski.
Kategoria: Uncategorized
opublikowany: 2018-07-05 o godzinie 14:27
Bez biletów i bez dokonywania płatności metodą tradycyjną na bramkach wyjazdowych. Na autostradzie A1 wprowadzono nowy system poboru opłat o nazwie AmberGo. Ułatwienie dotyczy jednak tylko kierowców, którzy skorzystają z całej trasy od Torunia do Gdańska (lub z powrotem).
– Wprowadzamy AmberGo, automatyczny system poboru opłat, która pozwoli na dużo szybsze przejechanie autostradą nad morze – powiedział w czwartek na konferencji prasowej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
System jest dostępny dla kierowców pojazdów kategorii pierwszej (np. auta osobowe), z polskimi numerami rejestracyjnymi, podróżujących na najdłuższym odcinku autostrady, czyli Rusocin – Nowa Wieś (okolice Gdańska – okolice Torunia), w obu kierunkach.
Według koncesjonariusza A1, firmy GTC, nowe rozwiązanie ma skrócić czas uiszczania opłaty, pozwalając zmniejszyć zatory w ruchu w okresie największego natężenia wakacyjnych podróży.
Wojciech Mąkinia, wiceprezes GTC SA, spółki która jest koncesjonariuszem odcinka A1 łączącego Gdańsk z Toruniem, powiedział, ze przepustowość bramki AmberGo to przynajmniej 600 aut na godzinę. W przypadku tradycyjnej bramki ta przepustowość wynosi maksymalnie 300 aut.System rozpoczął działanie 4 lipca tego roku.
Jak wskazano w komunikacie na stronie AmberOne, aby skorzystać z nowego rozwiązania należy pobrać aplikację o nazwie Autopay transport. Następnie należy podać kategorię pojazdu, numer rejestracyjny i dodać kartę płatniczą oraz co ważne korzystać z bramek autostradowych oznaczonych AmberGo.
Na tej bramce kamery zidentyfikują rejestrację pojazdu. Zmiana koloru sygnalizacji świetlnej z koloru czerwonego na zielony automatycznie podniesie szlaban.
Odpowiednia kwota zostanie automatycznie pobrana z konta użytkownika w momencie zjazdu z autostrady. Co ważne, przy zjeździe z autostrady również należy kierować się do bramki AmberGo. Takie bramki znajdują się w Rusocinie i w Nowej Wsi.
Jak czytamy w komunikacie na stronie AmberOne, nie należy korzystać z bramki AmberGo, jeśli chcemy przejechać krótszy odcinek autostrady. Ponadto, przed podróżą kierowca powinien upewnić się, że ma na karcie wystarczają ilość środków do zapłaty.
Pełna funkcjonalność systemu zostanie wprowadzona od 1 lipca 2019 roku.
Minister Adamczyk poinformował w czwartek, że resort infrastruktury utrzyma w tegoroczne wakacje możliwość otwierania bramek.
– Również i w tym roku w czasie wakacyjnych weekendów od godziny 16:00 w piątek do północy z niedzieli na poniedziałek stosujemy podobne zasady i ułatwienia, jak w latach poprzednich, czyli odstąpienie od poboru opłat na czas 30 minut, jeżeli czas oczekiwania na dojeździe do punktu poboru opłat przekroczy 25 minut – powiedział szef resortu infrastruktury.
– Ten system uwalniania zatorów sprawdził się pod względem ekonomicznym – dodał.
Minister przypomniał, że w 2014 roku, kiedy rozpoczęto otwieranie bramek w czasie weekendu na autostradzie A1 pomiędzy Gdańskiem i Toruniem, wolny przejazd kosztował Krajowy Fundusz Drogowy 14,6 mln zł, rok później było to 33 mln zł. W 2016 roku, kiedy wprowadzono system otwierania bramek na pewien czas, koszty spadły do 461 tys. zł.
– W roku 2017 było to 3 mln 390 tys., a to dlatego, że wydłużyliśmy czas otwarcia i wydłużyliśmy czas, kiedy koncesjonariusz był uprawniony podnieść bramki – powiedział minister.
Zaokrąglenie ma przyspieszyć proces płatności za przejazd, bo nie trzeba będzie wydawać reszty.
Autor: mb//dap / Źródło: tvn24bis.pl, PAP
Kategoria: Uncategorized
opublikowany: 2018-06-13 o godzinie 10:27
W poniedziałek podpisane zostały umowy na dwa kolejne odcinki drogi ekspresowej S6 na jej fragmencie określanym jako Trasa Kaszubska. Odcinkami od Bożegopola Wielkiego do Szemudu, o łącznej długości ok. 20 km, pierwsze samochody mają pojechać w drugiej połowie 2021 r.
Kategoria: Uncategorized
opublikowany: 2018-05-16 o godzinie 16:11
1270 kilometrów ekspresówek i autostrad jest w tej chwili w budowie w Polsce – wynika z szacunków money.pl. Niestety jeśli staliśmy w korkach w majówkę, to i postoimy w wakacje. Mało które trasy szybkiego ruchu zostaną otworzone jeszcze w tym roku.
Kategoria: Uncategorized
opublikowany: 2018-01-03 o godzinie 14:18
Aktualny taryfikator punktów karnych na rok 2018 zawiera spis wszelkich przewinień, za które kierowca może zostać ukarany punktami karnymi. W zeszłym roku ustawodawca zwiększył zakres sankcji. Jak przepisy kształtują się w tym roku?
Poniżej przedstawiamy pełną listę przewinień i przypisaną do nich liczbę punktów karnych zgodnie z obowiązującym w 2018 r. taryfikatorem punktów karnych.
Kategoria: Uncategorized
opublikowany: 2016-11-02 o godzinie 10:34
Skierowana ostatnio do realizacji autostrada A1 Tuszyn-Częstochowa, między Piotrkowem Trybunalskim a Częstochową będzie miała po trzy pasy ruchu – wynika z informacji GDDKiA.
O skierowaniu tej liczącej 81 km części autostrady A1 do realizacji poinformował 20 października br. minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. Po oddaniu powstającego już fragmentu Częstochowa – Pyrzowice (planowo ok. połowy 2019 r.) będzie to ostatni brakujący fragment A1, przebiegający w tzw. śladzie istniejących odcinków drogi krajowej nr 1 oraz autostrady A1.
Kategoria: Uncategorized
opublikowany: 2016-11-02 o godzinie 08:22
Sezonowa wymiana opon to czynność do której trzeba przekonywać coraz mniej kierowców. Niestety, nadal niewielu wie, kiedy jest właściwy moment na montaż opon zimowych. Zobaczcie czym różnią się opony zimowe od letnich i kiedy trzeba je montować w aucie.
Kategoria: Uncategorized
opublikowany: 2015-12-18 o godzinie 10:42
Od niespełna miesiąca Generalny Inspektorat Transportu Drogowego wystawia mandaty w związku z uruchomieniem systemu monitorującego przejazd na czerwonym świetle.
Kategoria: Uncategorized
opublikowany: 2015-12-16 o godzinie 15:36
Pierwszy raz od lat kierowcy dostali wszystkie obiecane drogi. Ale prawdziwy wysyp dróg dopiero nastąpi.
W ostatni piątek wieczorem służby nadzoru zakończyły wydawanie zezwoleń na eksploatację ostatnich fragmentów 11,5 km drogi ekspresowej S8 na trasie Opacz – Paszków pod Warszawą. Tuż przed formalnym zakończeniem sezonu budowlanego zgodnie z planem skończono ostatnią z dróg szybkiego ruchu, którą na ten rok zapowiadała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
1 2 3 … 8 Następne »